Bæredygtighed

Bæredygtighed er kernen i enhver beslutning, vi tager, fra formulering til emballage og alt andet derimellem.

Vores mål er at skabe lønsom vækst på en bæredygtig måde ved at udvikle produkter, der er gode for mennesker samtidig med at vi minimerer de negative påvirkninger på klimaet, miljøet og samfundet. Vi stræber kontinuerligt efter at finde løsninger, der gør os bedre.

Som en international virksomhed er vi forpligtet til at tage socialt ansvar og bidrage til en mere bæredygtig udvikling på alle niveauer. Dette kræver, at vi tænker innovativt, ændrer vores måde at gøre tingene på og tilpasser os nye arbejdsmetoder og partnerskaber.

Emballage

I 2020 startede vi processen med at ændre vores emballage til mere bæredygtige materialer. Vi ønsker at hjælpe vores kunder med at sortere deres affald lettere: 

  • Vi er skiftet til genanvendelige poser (monomateriale) til The Glow og The Beauty Pearls. Tidligere var kapslerne i traditionelle blisterpakninger, der skulle sorteres som restaffald på grund af kombinationen af plast og aluminium i samme emballage.

  • Vi har lanceret en mere miljøvenlig løsning til The Solution - The Solution Refill. Dette tilbydes alle kunder med deres anden pakke:

    - 56 daglige doser (mod 28 i standardforsendelsen)
    - Genanvendelig pose
    - Ny forsendelse hver ottende uge
    - Samme produkt - lidt billigere, med mere miljøvenlig emballage og mindre hyppige leveringer til kunderne

  • Vi mærker alle produkter med de nødvendige miljømærkninger for at gøre det lettere for vores kunder at sortere emballagen korrekt.

  • Vi bruger kun FSC-certificeret pap i vores produktæsker. FSC-mærket betyder, at alle materialer kommer fra skove, der er vurderet af en uafhængig tredje part, som bekræfter, at de forvaltes i overensstemmelse med FSC's strenge sociale og miljømæssige standarder.

Leverandører og råmaterialer

Da vi indkøber materialer fra forskellige dele af verden, ønsker vi at sikre, at alle vores leverandører, uanset land, overholder vores etiske retningslinjer (Code of Conduct). Al produktion skal overholde internationalt anerkendte krav relateret til menneskerettigheder, arbejdsforhold, miljø og anti-korruption.

Velgørenhed

Vi er en del af en større enhed, der tror på at give tilbage. Vi er en stolt støtter af non-profit organisationen Zulufadder, som fokuserer på uddannelse og bæredygtige projekter for børn og unge i Sydafrika. Organisationen blev grundlagt af den norske skuespillerinde Mari Maurstad i 2005, og NutraQ har været hovedsponsor siden 2010. Zulufadder er blevet en del af vores virksomhedskultur gennem medarbejderes engagerede indsamlingskampagner, professionel støtte og andre aktiviteter.

Derudover har alle medarbejdere fire timer til rådighed til frivilligt arbejde hvert år.