Handelsbetingelser

Oslo Skin Lab®/Nutra Q ApS følger dansk lovgivning, og du kan derfor være helt tryg med dit køb eller medlemsskab. Læs mere om konkrete spørgsmål om betaling og medlemsskab under Spørgsmål & Svar. Aftalevilkår for Nutra Q ApS, er sidst opdateret 31.05.2018
Generelt
Aftalevilkårene er opdateret og vil have virkning for alle indgåede og nye aftaler, og gælder på køb og varer leveret i Danmark, dog ikke til Grøndland og Færøerne, med mindre andet er udtrykkeligt aftalt. Disse betingelser gælder for aftaler om levering af produkter og tjenester - også omtalt som varer eller varen, til slutkunder.
Parter
Nutra Q ApS er den del af Nutra Q-koncernen - en koncern inden for kosttilskud og personlig pleje.
Kontaktinformationer for Nutra Q ApS:
Telefon 70 80 12 15
Livjægergade 17B, 2100 København Ø
CVR NR: DK33072503

E-mail: kundeservice@osloskinlab.dk

Sælger, bliver i det følgende nævnt som ”Nutra Q”, ”vi” eller ”os”.
Køber er: den person som er opgivet som køber i bestillingen uafhængig af salgskanal, og bliver i det følgende nævnt som ”du”, ”dig”, ”din”, ”dit” eller ”kunden”. Personen skal være fyldt 18 år for at blive kunde hos Nutra Q.
Medlemsskab
Ved indgåelse af medlemsskab hos Nutra Q vil man så længe ønskes, modtage faste leveringer i et givet interval, normalt med første levering efter 14 dage og videre i henhold til valgt leveringsfrekvens, normalt hver måned, uden købsforpligtelse eller bindingstid.
Man kan når som helst stoppe videre forsendelser med umiddelbar virkning fra næste udsendelse. Ændringer af produkter, leveringsform og leveringsfrekvens kan forekomme. Varsel om ændringer sendes i god tid før ændringene træder i kraft. Mindre ændringer, eksempelvis ændret emballage, vil ikke blive varslet udover information på vores hjemmesider. Du kan også selv vælge at lave ændringer i forsendelserne - se nærmere om dette i punktet herunder. Tegning af medlemsskab kan nægtes ved saglig grund, så som forsøg på svindel, manglende kreditværdighed og lignende.
Ekstra købstryghed
Du kan når som helst tage kontakt med kundeservice for at aftale pause, ændre eller opsige dit medlemsskab.
Levering
Vi sender vore forsendelser med posten. Din bestilling kommer hjem i din postkasse ca. 14 dage efter at vi har modtaget bestillingen. Derefter modtager du nye forsendelser i tråd med aftalt leveringsfrekvens. Vi udsteder en skriftlig faktura som fungerer som ordrebekræftelse og som vedlægges alle forsendelser. Ved specielle tilbud, større eller flere bestillinger kan det forekomme at bestillingen må hentes på postkontoret grundet størrelse og vægt.
Betaling
Du betaler først når du modtager varen. Fakturaen sendes sammen med din forsendelse, og du har 21 dages betalingsfrist fra fakturadato, såfremt andet ikke er aftalt. Ved manglende betaling påløber de til enhver tid fastsatte renter i henhold til forsinkelsesrenteloven, samt evt. indrivelsesomkostninger. Vi har salgspant i de leverede produkter indtil betaling inkluderet renter og omkostninger er betalt i sin helhed.
Priser
Samtlige priser angives i DKK og er inklusive moms og andre afgifter. Alle priser opdateres løbende. Hvis en pris er åbenlyst forkert, og du rimeligvis burde have opdaget dette, er vi ikke forpligtet til at levere det pågældende produkt til den forkerte pris. Introduktionstilbudene kan ikke udnyttes iloyalt gennem frekvent og repiterende tilbudsbestilling /opsigelse da de primært er rettet mod nye kunder. 

 

Porto- og ekspeditionsgebyr
Porto- og ekspeditionsgebyr kommer i tillæg på hver forsendelse i henhold til gældende satser, såfremt ikke andet er aftalt.
Fortrydelses – og returret
Du er beskyttet af Forbrugeraftaleloven og har 14 dages ubetinget fortrydelse fra den dag du modtager varen på din første forsendelse. Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til kundeservice@osloskinlab.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne og medsendt din forsendelse. Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked. Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os. 
Du skal fremsende/aflevere en kopi af fakturaen (eller anden dokumentation for dit køb hos os), når du returnerer varen. Ved returnering bør du sørge for, at varene er forsvarligt indpakket. Du har nemlig selv ansvaret for varerne, indtil vi modtager dem. Gem derfor postkvittering samt evt. Track & Trace nummer. Du skal selv betale for udgifterne ved tilbagelevering af varen, når du fortryder. Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav. 
Varens stand, når du sende den retur
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at kunne fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtopkostningerne tilbage. Vi anbefaler, at du sende varen retur i den originale emballage. Hvis den original emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforrringelse af varen. Nærmere oplysninger om hvordan du benytter dig af fortrydelsesretten, fremgår af fortrydelsesskemaet som fulgte med førstegangsbestillingen. 
Refusion af udgifter
Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger, uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget din meddelelse om at du udøver din fortrydelsesret. Vi gennemfører en sådan betaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. 
Du kan miste dit købsbeløb, helt eller delvis. Det sker, hvis varens værdi er forringet, fordi:
- Du reelt hart taget varen i brug
- Den er blevet beskadiget, mens du havde ansvaret for den
- Du har håndteret varen på anden måde, end det var nødvendigt, for at du kunne fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som de fungerer på
- Du har ikke fulgt de begrænsninger i fortrydelsesretten, der følger af plombering, varetype m.m.
Reklamation
Der gives fuld reklamationsret efter gældende love for alle mangler ved varen. Reklamationsretten er begrænset til varens holdbarhedsdato som angivet på emballagen forudsat at rigtig opbevaring er fulgt og at maksimalt to måneder er gået fra forholdet reklameres fra det blev oppdaget. Under enhver omstændighed er køber forpligtet til at reklamere inden for rimelig tid efter at fejlen er opdaget. Ved reklamation, fejl og mangler får du dækket rimelige omkostninger. Hvis du vil benytte dig af reklamationsretten eller har spørsmål om reklamation, kontakt vores Kundeservice.
Klager
Hvis du ønsker at klage om dit køb, tag kontakt med kundeservice. Hvis vi ikke finder en løsning, kan du sende en klage til Konkurrence- og Forbrugerstyrrelsens Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg, via www. forbrug.dk Du kan også anvende EU-kommissionens online klageportal, hvilket dog hovedsageligt vil være relevant, hvis du er forbruger med bæpol uden for Danmark. Du finder klageportalen her
Opsigelse
Du kan når som helst du vil holde pause, opsige eller springe en levering over ved at kontakt kundeservice. Opsigelse gælder med det samme. 
Personoplysninger
Læs om vores behandling af personoplysninger her.
Kundeservice
Du kan kontakte kundeservie på telefon 70 80 12 15 hverdage kl. 08.30-16.30. Du kan også sende en e-mail til kundeservice@osloskinlab.dk. Vores kundeservice har meget erfaring med vores produkter og kan derfor let svare dig på dine spørgsmål. Kundeservice kan også hjælpe dig med at skræddersy en forsendelse som passer for netop dig. 
Lovgivning 
Aftalen er underlagt dansk ret. 
Forbehold og ansvarsbegrænsninger
Nutra Q ter kun ansvarlige så længe det følger af lov.
Ændring af vilkårene
Nutra Q kan ensidigt ændre disse købsvilkår. Ved ændring af vilkårene vil du blive varslet om dette. En sådan varsel gives indtil 30 dage før ændringerne træder i kraft. Hvis du, basert på de ændrede vilkår, ønsker at opsige aftalen er det muligt at gøre dette. Hvis aftalen mellem parterne ikke opsiges, indebærer det i så fald at du accepterer de opdaterede aftalevilkår. Nye vilkår vil blive offentliggjort på vores side i kombination med udsendelse af de nye vilkår.
Overdragelse
Nutra Q ApS forbeholder sig retten til at overdrage sine rettigheder og forpligtelser til tredjemand. 
Tillægsvilkår for e-handel
Hvis varen(e) er bestilt gennem internettet, gælder følgende tillægsvilkår udover øvrige aftalevilkår:
Tilbagebetaling ved e-handel
Der bliver i købsøjeblikket informeret om maksimal leveringstid fra bestillingen er registreret. Kan vi ikke levere inden aftalt tid, bliver du informeret om årsagen til forsinkelsen og får opgivet en ny leveringstid. Du har så ret til at ophæve købet uden omkostninger, kræve at købet bliver gennemført eller kræve erstatningsvare fra Nutra Q ApS.
Medlemsskab
Nutra Q er medlem af brancheforeningen Helsebranchens Leverandørforening og af FDIH - Foreningen for Dansk Internet Handel. 
Børn og unge under 18
Du skal være fyldt 18 år for at handle hos os. Er du under 18 år, skal du have samtykke fra en forældrer eller værge. 
Fortrydelsesformular
Du kan downloade en Standardfortrydelsesformular her.