RS1515_Z62_2515_ANINEBING_OsloSkinLab_annamariafotograf_W-Article_1140x600.jpg

CECILIE NORDSTRØM OG ANINE BING OM SKØNHED, INVESTERINGER OG DERES SAMARBEJDE

Grundlæggeren af Oslo Skin Lab, CMO Cecilie Nordstrøm og den globale ambassadør for Oslo Skin Lab, den danske designer Anine Bing gav et eksklusivt interview til det tjekkiske magasin Vogue. Grundlæggerne af de to superbrands talte om forretning, investeringer og rejsen sammen.

Cecilie, hvordan var din rejse til dit eget brand?

Sandheden er, at jeg for nogle år siden bare måtte indrømme over for mig selv, at jeg faktisk er ved at blive ældre – og selvom jeg stadig føler mig ung i forhold til mindset, energi og drømme for fremtiden, var jeg stadig nødt til at acceptere, at det var tegnene på aldring, der mødte mig, når jeg kiggede i spejlet hver morgen. Kald mig selvhøjtidelig, men det forstyrrede mig. Med andre ord – det afspejlede ikke, hvordan jeg havde det indeni. Da jeg har arbejdet med kosttilskud i mange år, var det naturligt at undersøge mulighederne for at finde noget, der kunne virke indefra, velvidende at regelmæssig indtagelse af visse ingredienser virkelig kan have stor betydning for sundheden – og skønheden. Det kollagen, vi bruger i The Solution, har vist sig at forbedre huden – både i ansigtet og på kroppen.

Oslo Skin Lab er blevet synonymt med kollagen og dets betydning for huden. Du har startet en massiv ny trend inden for hudpleje. Hvorfor besluttede du dig for at lære folk at tage kollagen?

Jeg er virkelig stolt over at se, hvor godt modtaget Oslo Skin Lab er blevet på alle de markeder, vi er gået ind på. Vi har for nylig lanceret i Frankrig og med dét tæller vi nu 10 lande. Og ja – det har krævet en del uddannelse, men samtidig har vi adgang til mange gode historier fra kunder, der kan vise reelle resultater – ikke kun ved en subjektiv følelse, men ved at henvise til hudscanninger, der tydeligt viser forbedringerne i deres hud. Jeg tror, at disse udsagn hjælper folk med at forstå, hvilken slags effekt man kan forvente, når man inkluderer vores kollagenpulver i sin skønhedsrutine.

På hvilken måde er dit brand bedre eller anderledes end andre kollagenbrands, siden det er blevet så stærkt og succesfuldt et brand? Har du en opskrift på succes?

Vi har solide undersøgelser, der beviser effekten og folk kan faktisk måle forbedringen på deres egen hud. Ikke alt kollagen er det samme. Jeg tror, at det er afgørende, at du tror på det, du gør, hvis du skal få succes med det.

 

RS1507_DSC_5178_ANINEBING_OsloSkinLab_annamariafotograf_W-Article_1140x600.jpg

Nu har dit brand introduceret en global ambassadør, modedesigner Anine Bing. Hvorfor hende?

Simpelthen fordi vi elsker hende – og vi elsker, at hun repræsenterer alt, hvad vi i Oslo Skin Lab også forsøger at være; hun er super cool, smart og innovativ. Hun er hårdtarbejdende, og har den der særlige kvindelige styrke. Hun er smuk på en ubesværet og naturlig måde. Men vigtigst af alt - hun elsker også Oslo Skin Lab. Vi ønsker virkelig, at alle anbefalinger fra dem, vi arbejder med, er 100 % ægte.

Anine, dit samarbejde med Oslo Skin Lab begyndte med en e-mail, der fremhævede fordelene ved deres kollagen. Ville du have troet, at du ville blive Oslo Skin Labs ansigt udadtil?

Jeg var en stor fan fra det øjeblik, jeg prøvede Oslo Skin Lab, så jeg vidste, at jeg ville arbejde med dem i et eller andet omfang, men jeg kunne selvfølgelig aldrig have vidst, at jeg ville blive deres første globale brandambassadør, hvilket var så stor en ære. Fra et partnerskabsperspektiv var det så naturligt et skridt, da jeg allerede elskede og brugte produktet og fortalte alle mine venner om det, men så cementerede mødet med Cecilie (grundlæggeren) det virkelig, da hun bare er fantastisk. Jeg står virkelig ved, at det er det bedste kollagen på markedet og noget, jeg tager hver dag religiøst.

Du har investeret meget i at bygge dit eget fashion brand. Hvorfor besluttede du dig for at sætte dit navn og ansigt på et andet mærke nu?

Jeg har altid haft en kærlighed til alt skønhedsrelateret, og som en person, der altid har været åben for at dele lidt bag kulisserne af mit personlige liv i hjemmet, dele mine skønhedsritualer eller produkter, jeg brænder for til mine følgere, så føltes det bare naturligt. Det er sjovt nok også spørgsmål om netop disse emner, jeg oftest bliver stillet – ud over selvfølgelig spørgsmålene til mit modebrand. Så for mig giver det mening at dele nye produkter, jeg finder og elsker, da jeg mere end noget andet elsker at connecte med mine følgere og dele dét, de gerne vil vide.

For så vidt angår mærkets ansigt, føler jeg mig ærligt beæret over, at de bad mig om at gøre dette, da jeg virkelig ser mange ligheder med mit eget fashion brand - kvalitetsprodukter, skandinavisk arv, letheden og enkelheden med, hvordan du inkorporerer dem ind i din hver dag. Jeg tror i sidste ende, at jeg er stor tilhænger af at gøre, hvad der føles rigtigt - og det føltes bare rigtigt med det samme.

At arbejde med Oslo Skin Lab er ikke dit første skridt mod skønhed. Betyder det, at Anine Bings imperium vil vokse til at omfatte en hel skønhedssektion?

Jeg elsker skønhed og drømmer i al hemmelighed om en dag at tilføje skønhed til ANINE BING-imperiet... Som jeg altid siger – man skal aldrig sige aldrig!

Det nye nummer af Vogue Leaders handler om investeringer af enhver art. Hvad har du personligt investeret mest i i dit liv?

Cecilie: Jeg investerer i alle slags ting, der bringer en følelse af værdi og lykke til mit liv. Det kunne være en ekstra god flaske vin at dele med min mand en fredag aften. Eller et par nætter på et særligt dejligt hotel under vores ferie. En dyr, men åh sååå smuk jakke, taske eller kjole, som jeg kan give videre til mine døtre med tiden. Men når det er sagt, så har jeg en interesse for - og investerer også min opsparing på aktiemarkedet. Jeg er meget tilhænger af, at kvinder tager sig af deres egen økonomi.

Anine: For mig investerer jeg i gode hudplejeprodukter, personlig sundhed og velvære, og selvfølgelig masser af håndtasker. 

Hvad betragter du som den bedste investering i dit liv?


Cecilie: Investerer bestemt tid og hårdt arbejde for at få Oslo Skin Lab op at køre – og blive så succesfuld.

Anine: Mit hjem, det er mit lykkelige sted, og hvor jeg tilbringer mest tid. Jeg kan huske, at jeg var en lille pige, der startede mit første job som rengøringsassistent, og jeg vidste med det samme, at mit mål var at arbejde hårdt og spare op til mit første hjem. Siden da er jeg flyttet mange gange, men jeg elsker, hvor jeg er nu i Montecito. Det er virkelig som ingen andre steder på jorden.

RS580_OSL_beautiful_skin_starts_from_within_black.png