OSL_WA_Lottery_Cecilie_1140x600_0622_NO.jpg

Jubilæumsinterview

Mød grundlæggeren af Oslo Skin Lab!

Allerede 5 år siden

Det er allerede fem år siden, at Oslo Skin Lab lancerede The Solution i de skandinaviske lande, og der er sket meget siden da. Her fortæller stifteren og CMO, Cecilie Nordstrøm, om processen med at stifte brandet og lidt om forhindringerne på vejen – samt hvad der venter i fremtiden.

Jagten på ingredienser med dokumenteret effekt

Drømmen om at finde en ingrediens, der kunne hjælpe mod hudens aldring, startede allerede i 2015, meget drevet af, at iværksætteren selv begyndte at mærke forskellige ældningstegn, der sneg sig ind. Cecilie havde allerede stor erfaring med at arbejde med produkter inden for sundhed og vidste derfor, hvor stor effekt den enkelte kan få af at indtage bestemte næringsstoffer regelmæssigt over tid. Problemet var, at skønhedsindustrien ikke arbejder under et så strengt regime som sundhedsprodukter, og derfor var der kun lidt grundig forskning på området. Det tog således tid at finde en ingrediens med dokumenteret effekt.

RS138_OSL_solution_12849_W-Article_1140x600.jpg

På et tidspunkt var vi tæt på at give op. Der er faktisk snesevis af ingredienser, der hævder at have en effekt, men som kun er blevet bevist gennem testgrupper. Det er selvfølgelig muligt, at mange af disse produkter virkelig forbedrer sig, men beviset er ikke solidt nok, hvis de ikke har været igennem det, vi kalder "guld-standarden" inden for forskning; nemlig placebokontrollerede, dobbeltblindede og randomiserede undersøgelser. Det er den samme metode, man bruger, når man forsker i medicin og tager højde for, at der er mange ting, der kan påvirke kvaliteten af ​​huden – ikke mindst hvordan man selv vurderer effekten af ​​en behandling.”, siger Cecilie  

Men så i januar 2017 kunne vi endelig lancere The Solution Beauty kollagen med hydrolyserede kollagen peptider som i en patenteret proces giver visse egenskaber, og resultatet af flere solide undersøgelser der blev udført efterlod ingen tvivl – regelmæssigt indtag af disse kollega peptider har en reel effekt på hudens aldring.

Med succes følger kritik

"Jeg var virkelig stolt, da vi lancerede produktet, fordi jeg følte, at vi præsenterede noget, der manglede i junglen af ​​tilbud til huden. The Solution har egenskaber, der skiller sig ud - en naturlig ingrediens, der giver naturlige resultater, er super nemt og et godt alternativ til dem som ikke ønsker at stoppe tiden helt. Folk der ligesom mig - sætter pris på så mange ting ved dét at blive ældre, som endda godt kan lide de små alderstegn, men som må indrømme at være mindre glad for dem, der får dig til at se lidt sur og træt ud. I den forbindelse har vi lanceret begrebet "Slow-aging", fordi vi føler, at det er mere korrekt og ærligt end at tale om anti-aging. Vi hverken kan eller vil skrue tiden helt tilbage »

OSL_Grey_Slow_aging_W-Article_1140x600.jpg

Vi lancerede med god timing. Tendenserne var ved at vende i samme retning og mange begyndte at interessere sig for hudpleje, der gav mere naturlige resultater – efter mange år, hvor fokus havde været på mere påtrængende alternativer, der ikke passer til alle. Oslo Skin Lab blev mødt med stor entusiasme af mange, der gerne ville kaste sig ud i denne trend.

De første målinger på influencers

Efter lanceringen begyndte teamet at lede efter influencers og ambassadører til at teste Løsningen. Undersøgelserne var solide, men Cecilie ville selv finde måder at måle resultater på. Kunne effekten vises med før-efter billeder? Denne idé endte i et samarbejde med Oslo Skin Care Clinic som havde en VISIA hudscanner – et avanceret fotosystem, der bruges til grundig hudanalyse og som kan måle mængden og dybden af ​​rynker. En af de første målinger i Norge var en testkanin og spændingen var stor – kunne man virkelig opnå en målbar forbedring efter otte uger? 

RS72_Solution_9853_W-Article_1140x600.jpg

"Jeg må indrømme, at jeg var nervøs. Hele ordningen var fuldstændig gennemsigtig. Hun delte før-billeder med sine følgere og lovede at vende tilbage med efterbilleder efter otte uger. Det var egentlig en kæmpe risiko – hun kunne i værste fald få dårligere hud, end hun havde, men det var også vigtigt for mig, virkelig at vide, at vi kunne holde, hvad vi lovede."

"Så den lettelse, jeg følte, da hun kunne pege på mere end 30 % reduktion i rynkedybden – den glemmer jeg aldrig. Derudover havde vi flere testpersoner i gang, og en efter en kom de tilbage med lignende resultater og så vidste jeg; dette kollagen har specielle egenskaber, og det virker!"

Det er selvfølgelig undersøgelserne, der er det reelle bevis på effekt, men det var rart at se, at alle, der senere blev sendt til scanning, også fik vist effekt af produktet. Nogle mere end andre, selvfølgelig, og nogle skulle bruge den lidt længere, men ingen kunne måle forskellen til sidst.

 

    

  

Succes føder kritik 

”Jeg var derfor oprigtigt overrasket første gang, vi fik kritik for vores produkt, og jeg syntes, det var ærgerligt, at kritikerne tydeligvis ikke havde sat sig ind i den dokumentation, der understøttede de resultater, vi refererede til. Vi har faktisk solide beviser for, hvad vi påstår i vores kommunikation og skiller os derfor positivt ud på markedet med dette. Derudover opdagede jeg også, at der er et lille minefelt forbundet med dette - der er simpelthen mange, der bliver provokeret over, at nogen vil forsøge at se deres bedste ud - trods stigende alder. Er der nogen der vil foreslå at stoppe med at træne eller børste tænder, for eksempel?”

Heldigvis er kritikerne i mindretal, selvom de råber højt, er antallet af loyale kunder, der virkelig kender effekten, konstant stigende. På fem år har Oslo Skin Lab formået at etablere sig i 10 lande, og flere er på vej. Solution Beauty collagen er blevet nomineret til og vundet mange priser fra mærker som Harper's Bazaar, Vogue, Cosmopolitan, Costume mm.

”Vi er et stærkt team og har fået mange gode folk med på holdet, men kun et solidt, effektivt produkt kan have denne form for vækst på fem år. Det tror jeg virkelig."

Læs fx. om to af vores loyale kunder Tina & Susanne som har været medlemmer i hhv. 3,5 og 2 år! De var faktisk så tilfredse med de resultater de har fået, at de sagde ja til at vi måtte lave et officielt interview med dem! 

OSL_Susanne_Tina_003_W-Article_1140x600.jpg

Hvad sker der så for Oslo Skin Lab?

Udover at Oslo Skin Lab breder sig geografisk, er der planlagt nye produktlanceringer i 2022. Et andet fokus er at gøre mere for loyale medlemmer. Der forhandles med virksomheder, der har netop de mærker, vi tror mange af vores medlemmer vil være interesserede i, og vi håber at kunne give ekstra gode tilbud videre på sådanne produkter. I forbindelse med vores femårs-fest vil vi også uddele billetter til alle medlemmer hver måned resten af ​​året. I lotteriet kan du vinde rigtig flotte præmier.

Men den største begivenhed i år er lanceringen i USA. På trods af store konkurrenter på markedet har brandet allerede skabt stor interesse på grund af den ansvarlighed og den effekt, man kan pege på.

 

”Jeg kunne ikke have været mere stolt – jeg havde virkelig ikke forestillet mig, at vi på så kort tid ville erobre store dele af Europa og nu også USA. På mange måder føler jeg, at det er her, det for alvor begynder...", siger stifter og CMO Cecilie Nordstrøm.

RS443_OSL_Cecilie-Nordstrom_0221_1890_W-Article_1140x600.jpg